17.5.07

Happy 17. May (",)


Så ble det 17. mai i år og:) Jeg er hos besteforeldrene mine i år. Og jeg hadde ikke fått med meg når toget skulle gå, så jeg måtte hoppe ut av sengen da de kom forbi. Men heldigvis fikk jeg tatt noen fine bilder allikevel:)

So came the 17. of May, our national independence day, around:) I am visiting my grandparents this year. And I didn`t know when the parade was taking place, so I had to jump out of bed when it came past! But luckily i was able to get some nice pictures of everyone who was walking today:)


Her sitter besteforeldrene og spiser 17.mai-frokost.

Here my grandparents are eating breakfast.

Her kommer toget rundt igjen.

Here the parade is coming back round.


Gildeskål Korps spilte i toget i år. De er en blanding med folk fra Nygårdsjøen, Kjelling og Inndyr. De hørtes flotte ut:)

Gildeskål Marching Band played this year.


Det var et ganske stort tog i år, og de var veldig heldig med været:)

It was a quite big parade this year, and they were very lucky with the weather:)




Nå er de på vei innom sykehjemmet en tur.

On their way past the old peoples home.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Fine bilda! Her er det en stille formiddag, ingen som skal opp å gå i tog - for første gang. Rart og vemodig. Men håper været holder seg så vi får dra ut og se borgertoget. Hils til ho mor og han far!
Lia

Grethe sa...

Ja får håpe været ikke blir noe verre, og at det blir opphold til borgertoget. Alle her hilser tilbake til dere:)

Anonym sa...

Flotte bilder! Bra du kom deg opp. Hils og ha det fint resten av dagen. Her var det delvis sol og bra vær. Skal ut og se på borgertoget om ei lita stund.
modern