9.12.06

Hjortetakking:)

Det tok litt tid, men endelig ble vi ferdig med å rulle ut hortetakken, og nå er vi klare til å steke dem..eller vi og vi...jeg ble da ikke betrodd til å steke dem da..så jeg satt da mest og så på:)

It took some time to roll out, but finally we were ready to fry the Hartshorn Cookies in fat used for cooking..or we...I wasn`t ready to to such a big task yet...apparently..so I just looked on while my grandmother fried:)



Slik så Mor sine uttrillede hjortetakker ut:)

Here are my grandmothers rolled out cookies:)

Og slik ble mine:)

And here are mine:)








Er det varmt nok snart?

Is it warm enough?



Jeg lagde fuglemat av smulten etter halve stekinga var unnagjort.

I made birdfood of the cooking fat when we had fried half of the cookies.



Endelig ble vi ferdige, og kokken ser da svært så fornøyd ut med innsatsen:)

Finally we were done, and the cook looks very satisfied with the effort:)



Far syntes hjortetakkene ble veldig gode:)

Granddad thought the cookies tasted very good:)

Ingen kommentarer: